Dalahelg..

åkte upp till Dalarna efter jobbet i fredag. ville inte annat än att sova bort hela resan vilket visade sig lättare sagt än gjort. först var det proppfull på tåget. inte de bästa förhållandena för en tupplur när folk byttet var stort mellan sittplatserna. när det väl lugnade ner sig fick jag smickrande nog en kille i 15-16års åldern mitt emot mig som jag fick en känsla av att han tittade på mig varje gång jag försökte sova.

måste bara säga på tal om känslor.. fick en känsla i torsdags att min vän TR nu hade hittat en ny lägenhet. hann inte mer än logga in på msn och vad säger han?! att han hittat en lägenhet. detta har hänt en gång förut med samma person, den gången ringde han upp och berättade att han träffat någon.... precis vad jag hade suttit och sagt till Annis hemma i hennes kök bara några timmar innan då magkänslan satt in. mycket hemligt vad rätt jag kan ha.... hemligt med M's ord.

i vilket fall som helst kom jag upp till Dalarna, snön och skogarna.

under lördagen åkte vi till Lager 157 i Sågmyra för att försöka hitta jeans till outlet-priser. Han hittade men jag avstod från ett par Acne jeans som förvisso kostade 90kr vid sista chansen priser men de var vita som var färgade i ljusgrå..i sömmarna syntes det att de varit vita en gång i tiden...mindre snyggt.

hittade dock en klänning från Rules by Mary, passar både till vardags och fest. blev ett par mysbyxor och ett par tights också.

åkte vidare in till Falun och åt lunch. träffade min Lång som jobbade. det var mycket länge sen vi sågs. strosade runt i Falun tills han fick rast och snackade en stund innan vi bedrog oss hemöver igen till morfar på tårtkalas.

hittade en passande present till honom...en palm som hade två blad stående åt varsitt håll likt ett par älghorn.

mötte upp T som kom ner från fjällvärlden och åkte ner på stan där vi träffade han J för middag på Bakfickan. en mycket trevlig kväll.

morgonen präglas nu av Vasaloppet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0