efter regn ska det komma solsken

även om solen fortfarande lyser med sin frånvaro så känns det lite bättre idag.

fick en god natts sömn. vaknade och kroppen var inte lika öm som den varit. huvudet fortfarande lika rörigt och just nu kan jag inte styra det så mycket själv utan det är acceptera och vänta ut som gäller som strategi.

hjärtat fick sig en positiv dusch idag. hade ett möte idag och det blev ett bra möte. goda nyheter och positiv energi i allt det dystra.

imorgon har jag ett roligt möte att se fram emot. något nytt och spännande. ibland behöver man bara spy galla ur sig för att det ska vända.

och när jag tänkte det att det skulle vara bra att ha ett skrikrum där man kunde skrika ur sig lite eller något. så kom jag att tänka på skrikrummet vi inrättade på förskolan då vi hade svårt att höra varandra ibland. dit in gick barnen när de behövde skrika ur sig lite eller sjunga hårdrock eller vad de nu ville. fick ett så glatt minne därifrån som har hållt sig kvar i huvudet.

men det kan ju få komma lite solsken någon dag framöver här.


har även läst någonstans att vit tigerbalsam ska vara bra att ha på tinningarna vid huvudvärk så det har jag testat idag. fungerade ganska bra även om mycket av huvudvärken troligen beror på spänningar. dock stod det på förpackningen att vit tigerbalsam ej skall användas i ansiktet så jag ska inte rekommendera detta vidare utan det görs i så fall på egen risk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0