en stor Ros

en stor dagens Ros till SJ.

på fredag ska jag åka upp till Dalarna. bokade resan långt innan för att få en så billig biljett som möjligt.

fick då veta att de gör något med en tunnel runt Katrineholm så jag skulle få åka buss mellan Norrköping och Eskilstuna, byta där till Sala och så byta i Sala igen till sista tåget...

fick så ett meddelande från kundtjänst igår om tågstörningar mellan Eskilstuna och Västerås...

vilket för mig skulle innebära:

Norrköping- Eskilstuna med buss

Eskilstuna-Västerås med buss

Västerås-Sala  ingen aning men ett sånt byte skulle det bli

Sala- Dalarna med tåg...

men eftersom E-V hade uppstått så skulle det vara förseningar så ja...man kan ju tänka att jag någon gång om 100 år kanske skulle dyka upp i Dalarna...


gick in på stationen idag och hörde mig för. kvinnan i resebutiken var fåordig och förklarade ingenting...sa knappt något när jag förklarade mitt läge och att jag tyckte att det var orimligt att byta så många gånger. rätt som det är försvinner kvinnan. jag har ingen aning om vad hon tänker eller ska göra.
så kommer hon tillbaka med ett papper, stämplar det och skriver en kommentar för hand och fäster mina biljetter på.

hon har bokat om mig till att få åka Norrköping-Mjölby  Mjölby- Dalarna.   Klappat och klart!

Hon ska inte många ord kvinnan men ooohh vad bra hon fixade det!! hade själv tänkt ut den lösningen på problemet och gav henne ett tacksamt leende när hon gav mig min nya färdlista.

ibland är Ni för bra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0