grejer

hur kommer det sig att jag har så otroligt mycket grejer?

tittar mig omkring i mitt rum som under veckan tycks ha svämmat över av saker som det oftast gör när det är ont om tid hemma. (och mina kollegor som tror att det är ordning och reda på mig...okej då det är väl organiserat kaos då för jag kan lätt hitta den pinal jag söker).

försöker komma på vad jag har alla saker till för jag har också ett samlarbeteende. men när jag tittar på var sak för sig kan jag motivera dess existens mycket bra och därför finns inget skäl till att göra sig av med den.

sen är det papper. otroligt mycket papper. hittar ständigt bra artiklar och skriver ner grejer som kommer i min väg som är bra att spara i minnet. spar på alla mina fyra facktidningar då det finns mycket matnyttigt (ord från skolvärlden) i dem.
sen är jag ju en sucker för andra tidningar också så som Kreativa Kvinna, må bra tidningar och heminredning. har jag sedan köpt dem kan jag ju inte slänga dem.

det måste bli minst en loppis till. i sommar på Himmelstalund. tills dess ska jag fortsätta på min strategi med att ställa fram en tom kartong och lägga ner saker i den efter hand som jag ser något som inte längre har något känslomässigt värde för mig.


har nu fått lite ordning på röran och känner mig nöjd så här inför helgen när allt är fint. väntar bara på att få åka iväg och hämta hem Honom nu. one hour left to go.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0