ljusgröna fingrar

när fikan med L uteblev fanns det plötsligt massor av tid över till att göra praktiska saker. kan komma på en rad saker att göra men huvudet har inte riktigt varit sig självt idag. känner mig seg i bollen och tvingar mig till varje aktivitet.

har i vilket fall som helt lämnat av Honom på stationen. skönt att säga att vi ses på fredag, det är inte så långt till fredag och jag kommer kunna hålla mig sysselsatt med jobb, städ, tvätt, fika med Alfons, packning och sen är det fredag och dags att sätta sig på buss och tåg och fördriva några timmar med att se på film/serier på mini pc'n, sticka, bläddra i tidning eller läsa bok.


efter att jag lämnat honom for jag iväg för att inhandla kvällstidningen med bilaga, gillar verkligen att ha tidningen på söndag kväll när jag kryper ner i sängen...en gammal kvarleva från 2001 men så är det. sen hade jag mina tankar satta på att inhandla lite såjord och frön för att sätta mina ljusgröna fingrar till verket.

det visade sig att fler än jag tänkt denna tanke då jag började mina försök till inköp på en av de större matkedjorna där det inte fanns ett spår av någon såjord. fick därför fortsätta till en av de större blomsterbutikerna där jag åter igen sprang runt och letade såjord innan jag tillslut fick någon att visa mig vart den fanns. det fanns EN påse kvar åt mig.

vilken tur jag hade!!

hamnade på soffan en stund med VR. var ute efter en tjejtidning också och köpte VR då det medföljer en kupong på 100kr rabatt på Crocker Jeans. Mkt typiskt mig, jag vet...men jag är ute efter ett par jeans och har spanat in ett par ljusa i samma underbara modell som jag redan har...har verkligen hittat en favorit. tycker att jag fick två flugor i en smäll där.

har nu sått en kruka med chili efter ett enormt lyckat resultat hos en på jobbet. provar även med persilja som gick sådär förra året. det tog sig en bra bit men sedan tycktes den stanna av.

gjorde även en inventering på blomfronten för att se vilka som behöver nya krukor och mer jord.

men nu är det åter igen segt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0