ta kontrollen över situationen

ta kontrollen för situationen. fick detta med mig i bagaget innan jag tackade av och åkte hem för idag.

jo jag kan inte annat än att hålla med...om det bara gick.

just i denna stund kan inte ens det positiva övervinna det tuffa. även om jag vet med mitt logiska tänkande att jag är inne i en period (kortare eller längre) men att det kommer att vända, rätt som det är.

men just nu känns det tungt. både i kropp och knopp. och det är värst. när både kroppen, hjärtat och huvudet känns lika tungt. för ibland kan de balansera så att formen upprätthålls och det behöver lite bli lika tufft.

försöker hitta de där små positiva sakerna som att solen sken på mig i hela fem minuter idag innan jag vände in mot stan....sen försvann den.

jag tror att jag behöver det just nu. solsken. mycket solsken. det blir för jobbigt men det här grå som möter mig varje dag när jag går ut. inte hinner jag vistas tillräckligt länge ute i det grå heller för att det ska hjälpa. inte hjälper det mig att många av dem jag möter tycker om mörker och gärna har fördraget hemma.

så även om det känns som om allt verkar hända just nu och det blir små kriser lite varstans som jag inte kan påverka så kan jag ändå göra något.

när man känner sig nedstämd (inte deprimerad för det är ett helt annat tillstånd!!) kan det vara en bra ide att klä upp sig så att man åtminstone ser ut som a million dollars.

har därför ätit lax. bra fetter för kroppen. klippt luggen och lagt i lite färg. både in och utsida har fått sig en omgång idag på kvällskvisten. måtte solen skina imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0