vårfin - aj skoskav

där gick jag i skinnjackan jag plockat fram längst in i garderoben, i mina snygga skor, solen i ansiktet och ett brett leende på läpparna...och så aj skoskav. leendet blev mer och mer ansträngt ju närmare bussen jag kom.

svirade in på jobbet och slängde av mig skorna.


innan jag lämnade Kungsgatan tittade jag in på apoteket och köpte diverse plåster i alla de möjliga format. andra huden plåster tycker jag endast fungerar sådär även om min mor är helt lyrisk över denna uppfinning. lösningen på allt tydligen.


har även googlat skoskav i sann ungdomen har problem söker svar anda. fann en hel del tips både sånt som jag redan visste men också en del nya.

nylonstrumpor och vanliga strumpor för att minska friktionen

vaselin mellan sko och strumpa för ett bättre glid

stoppa skon i varm vatten för att mjuka upp den lite

tejp

plåster av olika slag, andra huden plåster

och såklart att nöta i små korta stunder...kämpa på..stå ut..

imorgon blir det andra skor vill jag lova


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0