2010 möter 2011

ja snart är det dags. imorgon är det årets sista dag.

idag har vi förberett oss inför morgondagen med att inhandla "lite" gott. än är vi kvar på rätt sida nyårslöftena.

minns ni mitt nyårslöfte för det här året? jag minns det, 15-20kg skulle jag gå upp till beach 2010. och om vad jag lyckades med det haha. det som började som en knubbsäl under våren slutade som en gigantelefant till sommarens varmaste dagar. jag tror att jag vägde in mig dagen efter BF den 8/7 på +16kg. det var lite olika beroende på utetemperaturen, var det en riktigt varm dag kunde jag gå upp 1kg i vätska.

men inför det nya året tror jag inte att jag ska avge något nytt nyårslöfte. mitt mål är lite mer baserat på i mån av tid då jag är i behov av att stärka musklerna i hela kroppen. promenader med vagnen i all ära men det är inte fettförbränning jag behöver. jag har istället haft turen att gå ner både graviditetskilon och lite till och inte heller julhelgen har satt sina spår. men muskler är det ont om.

promenader tar jag och trollungen för miljöombytet och friska luftens skull. det ska bli härligt att gå i skogen igen när terrängen blir tillgänglig igen. vi har ett vackert vinterlandskap ute just nu men det kräver lite mer av vagnföraren och all terräng är inte tillgänglig.

under 2011 ska jag fortsätta mina studier på ett lite mer planerat sätt. under höstterminen snålade vi in och sparade på många föräldradagar, vi får slösa lite mer under vårterminen så att jag hinner med att läsa bättre.

under 2011 ska vi flytta. vi ska förhoppningsvis åka till Skottland på semester. jag har abstinnens efter GB. vi har inte varit där sen april! :)

under 2011 ska jag jobba igen. hjälp! det var evigheter sen även om jag skänker arbetet många tankar på både det ena och det andra.

 

nej nu ska jag sussa.. har haft några nätter med en ledsen tös som kliat på torreksem så vi har smort in henne och nu äntligen har det gett med sig. imorgon lär man ju hålla sig vaken lite längre.

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0