folk

det är folk överallt. och jag höll på att bli lite smått galen när vi travade runt på stan men jag andades och räknade till tio. det är ju ändå jul så det måste vara folk överallt.

när jag spontant hittade en tröja till mig själv som jag tänkte att den blir nog bra utan att prova så var det en annan mamma med barnvagn som stod före i kön som snackade och snackade och snackade med butiksbiträdet trots att köpet sedan länge var avklarat och butiksbiträdet försökte avsluta lite fint gång på gång.
ja men då andades jag och det gick väl an.

men nu går det liksom inte an längre.

sen Han kom hem och vi nattat trollungen och ätit middag skulle en av oss åka iväg och handla. det blev jag som for iväg. hyfsat lungt bland matvarorna. kommer till kassan. hittar en lagom kö med en person med rimligt mycket i korgen. men så sneglar jag och ser en annan kö som är ännu kortare så jag bestämmer mig för att byta.

det skulle jag inte ha gjort. damen framför mig har inte många varor kvar och är på väg att börja betala. MEN. framför mig står en herrelös korg full med varor. när betalningen är klar för damen tittar jag mig omkring. inte en människa i sikte. så jag beslutar mig för att nu kör jag och börjar plocka upp.

då kommer en dam med famnen full av varor och haspar ur sig att hon står på tur. visst. kör på.

sen börjar det. vad kostar chokladasken? hmm. jaha.mmm. hur mycket är det i chokladasken då? hmm. jaha. mmm. 600g? hmm. jaha.mmm. ja okej jag tar den. (suck!!) betalar. tittar på kvittot. kaffe? var det inte något erbjudandet på kaffe? skulle jag inte få mer rabatt?... och kaffedebatten är igång. och återköp av kaffe startar.
så nu måste det vara klart. nej. det fortsätter med julstjärnor. var kan jag hitta påsar till blommorna? jaha.mmm.

suck. suck. suck.

sen kom jag hem. röjde undan i 20 minuter innan jag for i soffan med en tidning och bläddrade på.

nu ska jag gå och sova. stoppade nyss om trollungen igen och jag saknar henne sååå! jag kan sakna henne nå otroligt när hon gått och lagt sig fast vi nästan är ihopklistrade 24/7. kanske just därför?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0