happy birthday

i morse i mörkret klockan 6 på morgonen har jag viskat fram ett grattis på födelsedagen till Honom som fyller år idag. trollungen sov och det är dumt att väcka henne så tidigt på morgonen.

men paket skulle Han självklart få och kort. så det öppnades i mörkret och gick nätt och jämt att utläsa. fick mig en superglad sambo efter paketöppnandet och föresten hela dagen. Han fick nämligen en pastamaskin av mig. något han önskat sig sen förra sommaren men inte köpt sig. när Han så får tid ska jag köpa honom en bit parmesan också till pastalagandet men just nu finns det inte tid över till det.

även vår trollunge har dag idag..5 månader! det fick hon stackaren fira med vaccin, två stick - ett i vardera lår. det var inte en glad tjej efter det.
fick ett par extra händer idag när faster K kom för att underhålla trollungen lite så att jag kunde luta huvudet tillbaka en stund. inte sova för det går inte men blunda i alla fall.

för gårdagen var hemsk. trött och sjuk var jag och tänkte att nu blir det vc i alla fall. öroninflammationen är nog på väg att läka ut för den märker jag inte av mer men man kan ju dra på sig bihåleinflammation istället. suck.
kände mig dock lite bättre i morse så jag lät bli att ringa vc. vill verkligen inte ha penicillinkur för då skulle jag sluta amma. och så bråttom har vi inte haft med maten.

jo men kvällen då.. Han beställde hemmagjorda hamburgare så det har avnjutits och efter det gjorde jag en födelsedagssmaskens.

nu ska jag se lite tv..och sen rafsa ner något som kan likna en reflektionsuppgift över mitt lärande och mina förväntningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0