hoppar över

vi hoppar över babysimmet idag. jag för min del känner mig lika frisk som jag gjorde förra söndagen då jag badade och vi vet hur det slutade så vi står över. stackars trollungen. men hon får bada desto mer i vår istället när vi kan ta igen våra två missade gånger. vi kan öva lite hemma också på att få vatten över sig när vi badar i badbaljan eller duschar.

dagen ska istället ägnas på torra land till att inhandla de planerade julklapparna. vi som låg så bra till och sen kom sjukdomar och satte stopp för den sista inhandlingen. jag antar att det inte blir sista turen för det finns alltid något som man glömt men vi ska i alla fall sikta mot att bli klara.

jag knäckte nog min problemformulering till mitt problemnotat inatt när jag låg vaken. problemnotatet är den roliga uppgiften som jag ska ägna mig åt under julen och nyår. får försöka få ihop alla pusselbitar.

sen borde vi packa en och annan kartong också..

det finns att göra, vi behöver inte gå sysslolösa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0