korkat

ja det var ju korkat av mig att bada igår. när kvällen kom smög sig även lite feber upp och skapade frossa. Han pysslade om mig och bäddade ner mig under både täckte och hans stora filt.

vaknar sen med ett ont öra och uttalad feber! kan inte minnas att jag haft öroninflammation tidigare men det ska väl vara en första gång för alla nya upplevelser. än så länge är det en lindrig variant så jag stoppade en vitlöksklyfta i örat också. vill inte gå så långt som vc och antibiotika. det känns himla onödigt. läste i min kärringbok att modersmjölk var bra också och det har vi ju hemma. får prova lite allt möjligt de här tre dagarna man kan avvakta.

trollungen vaknade klockan 5 även i morse och jag var nästintill vaken jag också. tittade på henne i mörkret när hon sprattlade och jollrade.
men jag lyckades få henne till att sova vidare mellan 6-8. tänkte att det blir en nog så tuff dag innan klockan blir efter 17 och Han kan komma och ge en hjälpande hand.

men dagen har avlöpt i mysets tecken. trollungen har varit nöjd med att bara sitta i knät och titta ut i luften på jag vet inte vad.. vi har läst om den Ståndaktige tennsoldaten, hunnit med ett klädbyte, ätit lite potatis men det är skumt fast det går ner, lekt massor och tuggat tuggat tuggat på bitringen. inga tänder - bara massa tugg tugg tugg.

nu ska jag göra en tidig kväll. imorgon är det skola. först bibliotekssök och sedan seminarie som min grupp leder. måste närvara på den sista, får se med den första..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0