åska

det har varit en härlig dag. den har fått komma och gå precis som den velat.

tog en lugn förmiddag och kom iväg till bibblan vid 11 tiden för att hämta ut mina 9 väntande böcker. har nu gått igenom innehållsförteckningen på samtliga och klistrat post-it lappar med bra ord och sidnr på.

var iväg och letade på Jysk men det var ju inget med en lagerrensningen. inget av det jag var ute efter hade ett bättre pris så det fick vara så länge.

åkte sedan till coop för att handla kyckling..men det var såklart slut. det var bra pris på detta men istället fick jag med mig ytterligare två fläskfiléer. jag förstår inte hur det ständigt kan vara bra pris på detta fina kött? men aldrig på något annat?

for vidare till ica då vi har satt in matpengar på kortet så det är ju där vi måste handla. så jag handlade. träffade på L.
fick tag i små men svenska jordgubbar till ett halvbra pris. de var nedsatta men ändå dyra men ohh vad jag inte kunde motstå dem. 40kr för 2*225g.

ikväll ska vi mysa med hembakt pizza och till efterrätt små jordgubbar med grädde. mums! och regnet öser ner...tyvärr blixtrar och åskar det precis utanför fönstret. hann bara räkna 1 sekund sen braka det till..huu.

fick tag i 101 ideér tidningen som jag bänkade mig med när jag kom hem och fick i mig lite lunch. fortsatte bläddra i den en stund liggandes på sängen och bara tog det lugnt.

sen var det dags för skolböckerna en stund innan Han skulle komma hem.

började bli sömnig och la ifrån mig boken men fick resa mig upp och då var klockan 17 så det var ändå dags att lägga ifrån sig skolarbetet för idag.

nu fredagsmys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0