dumt

ibland är man bara så dum!

mådde pyton i morse. gick upp strax före 7 även om jag optimistiskt ställt klockan på 6 fast jag inte började skolan fören 10.15 (fattar mig aldrig på den där akademiska kvarten).

tänkte hela morgonen att det blir nog bättre. det går nog över. lite ingefär och citronte har hjälpt förr mot illamående. någon macka till frukost så går det nog över. jag äter långsamt.

icke. hjälpte inte.

tog en kvarts tablett mot halsbränna, ville inte alls ta någon tablett men en kvarts har hjälpt en gång tidigare när halsbrännan var outhärdlig i flera dar..

hjälpte inte.

tog ett tuggummi.

hjälpte inte.

tänkte att jag åker till skolan ändå, jag kan gå hem efter 2 timmar när jag redovisat och vi har fått ut examensuppgiften.

tog på mig skorna. jag spyr snart. men då hade jag ju ändå skorna på så det är lika bra att gå. lika bra vadå? hur dum får man bli?! varför kan man inte stanna hemma och vara sjuk om man mår pyton?!!! jag har jättesvårt för det, varje gång. jag behöver någon som säger till mig att det är dumheter och nu är du hemma för vems skull går du? och vad gynnar det dig? och hur kommer du må resten av dagen?

men det fanns ju ingen där. så jag gick.

kom ut. de har gödslat idag så det luktade koskit över hela området. höll på att spy bakom huset. knep igen näsan tills jag kom in i bilen för att gå till skolan idag var inget alternativ. då hade jag spytt. ännu en orsak till varför jag skulle ha varit hemma kan man ju tycka!!

kom till skolan. mådde pyton. redovisade. det funkade. fick examensuppgiften och halvt panik. en stor uppgift och max 5 sidor med 1,5 radavstånd! ahh.

sen skulle halva min grupp iväg på diverse saker så de kunde inte jobba med gruppuppgiften. en var förlåten för hon har lagt ner så himla mkt jobb... men då kände jag att jag inte kunde gå hem för det är en annan som också dragit ett stort lass. så jag var kvar. mådde pyton. det blev ingen lunch men en frukt.

så hem. klämde i mig några mackor på 10 minuter och fixade fikat till föräldragruppen. inte alls idealt. men det var sista gången av 3 så det ville man ju inte missa.

nu hemma. mår fortfarande pyton. det doftar mat. köttfärssås. är halvsugen men mår pyton.

men imorgon måste jag jobba så är det bara! lika på torsdag för då ska jag både avsluta och introducera ny personal. fredag inte heller något alternativ till att vara hemma.

helgen föräldrar på besök och riddarspel på slott. mys.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0