energi

ja 30 minuter la jag nog ner på att skriva ihop några rader till vårt grupparbete. skönt att vara klar!

all vikt av axlarna även om det är muntlig redovisning imorgon så har vi ändå tragglat med det här ett tag så det känns lugnt.

så kom energin till att ta tag i det där som jag tänkt att jag borde göra ett tag nu. det har ju inte varit någon panik men det vore ju bra om det blev gjort.

så jag ringde mitt fack och frågade om hur fackavgiften blir under föräldraledigheten eftersom jag fått fakturor fram till augusti. sänkt avgift såklart baserad på föräldrapenningen så nu är det ändrat från och med juli. nice. sparar lite pengar på det. aldrig fel.

ringde till försäkringsbolaget och ändrade milantalet på bilen då vi haft fria mil när jag pendlat. catching sparar 600kr per år på det! nice.

provade att ringa min Dala-frisör som aldrig vill svara men som har lagt ut sitt mobilnr på telefonsvararen. har inte velat ringa privat men nu är det hårkris! fick tag i  henne och jo hon jobbar. vilka tider har jag ingen aning om för idag skulle hon börja 16.30 så jag misstänker att hon tar lite då och då... hon har ju ändå egen salong.
har ju inte varit hos henne på snart 1,5 år och det märks!
så nu återstår att se om jag får till någon tid med henne för hon var ute och körde bil och servicemänniska som hon ändå är så skulle hon ringa upp mig.

så nu ska jag bli rik och snygg i håret till sommaren har jag tänkt :)

ska vika bebiskläder som vi tvättat, vänta på Honom så vi får handla..bra kötterbjudanden denna veckan..fattar inte att fläskfilé är så billigt hela tiden. det finns väl bara en per gris? men det är bland det billigaste köttet som finns just nu och har varit under en längre period. gott men kanske inte varje helg?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0