flash back

NH ska hålla fest..Flash back..back to the 90's.

jag bara undrar hur de tänkte där egentligen?

de flesta studenterna känns alldelens för unga för att ha upplevt 90-talet så som vi redan examinerade har gjorde. de som går nu hade istället sin tonårsperiod under 2000-talets början men hur kul fest skulle det bli? så nära inpå.

Han och jag pratade om detta vid middagen häromdagen efter att ha sett affischerna ute i korridorren. vi minns musiken som spelades i märkesbacken när man cyklade till skolan i tisdags.. shut up and sleep with me...mötte mig när jag trampade upp för backen.

vi minns addidasbyxorna som ALLA skulle ha, med lite häng på tillsammans med en gärna marinblå fruit of the loom tröja till. nämnas bör dock att jag ALDRIG hakade på trenden om att gå runt i addidasjumpabyxor till vardags i skolan hur inne det än var. jag använde mina på idrotten där jag också brände upp ett fint litet hål på ena knät.

fruit of the loom tröjorna hakade jag dock på och hade en marinblå, en plommonlila och en orange.. den orange skulle man ha när jag gick på cozmoz hemma i stan på högstadiedisko och dansade till alla de där låtarna man minns..

imponerande är att jag fortfarande kan ha mina addidasbyxor tom nu när jag är gravid. jösses jag svar inte smal jag var sticka på högstadiet.. (35kg i 7:an utan att för den delen vara anorektiker!!!) så det kanske inte är så konstigt att jag fortfarande kan ha se kläderna..

jag minns syrran som hakade på varje trend som gick..Robin frisyr, FILA tröja, addidasbyxor, Backstreet Boys, Leonardo Dicaprio...

...och så kom Titanic..

nej...dagens unga studenter kan knappast mäta sina minnen från 90-talet med det som vi faktiskt upplevde...lika lite som vi kan säga speciellt mkt om 80-talet mer än att det var mussepigg-tröjor som gällde i rosa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0