fortfarande helg jue

det är ju fortfarande helg fast jag har varit iväg och jobbat idag. känner mig riktigt produktiv då jag hunnit med att tvätta tillsammans med honom i morse. vi fyllde tvättstugans alla 7 maskiner :) helt underbart att man kan tvätta så mycket på en och samma timme. träningskläder, lakan, herr och damkläder allt är nu rent och fint.

återstår bara det där tråkiga som aldrig lyckas bli tvättat..har två sånna klänningar som behöver köras separat och en halv låda med bebiskläder/filtar/kudde..

ja sen jobbade jag.

hem och fick lite middag i mig. när jag började gäspa var klockan knappt 19 slagen vilket ju inte går. jo det gör det för jag har faktiskt helt prioriterat om. jag kan gå och lägga mig alla tider på dygnet. no problem. det är så skönt!

men jag gick inte till sängs utan tog med mig Honom ut på lite luft runt fotbollsplanerna..han hade ju redan varit ut på intervallträning så vi staplade fram båda två :)

och nu är jag här..sammanfattandes helgen.

igår var det shopping på tapeten.

vi lyckades hitta bebislakan på REA. jag vet vart de röda prislapparna finns ;) blev ett så sött så i grått med får på. gungade lite på "vår" vagn också när vi ändå besökte butiken.

hittade en ny korg till tv-dosorna att ha under bordet då jag har så många vantar och sjalar och grejer i hallen att jag behövde båda korgarna där ute som hör ihop.

sen fick Han ett par jeans. åhh. tänk att få köpa sig ett par nya jeans.. jag suktar. inte för att jeans är något roligt att köpa för det är nå otroligt svettigt arbete att prova jeans men när man hittar de perfekta jeansen som sitter så där otroligt snyggt och smickrande...lycka!
jag längtar till den dagen då jag hittar ett par sånna jeans. jag tror att jag nu har ett par som det inte är hål i någonstans så jag behöver definitivt ett par nya...när jag blir smal :)

vi köpte en fylla i bok till bebis första år. ska bli kul att fylla i den. jag gillar sånna pysselsaker. det är JAG.

så träffade vi på S och L som var ute i shoppingärende..det bestämdes att det skulle njutas av glass när vi var klara så vi for in på möbelvaruhuset och plockade på oss.

fick med oss en byrå till bebis att fylla med våra inköp. ett nytt soffbord som är storleken mindre än det vi har nu så att vi förhoppningsvis kan få lös lite golvyta för det finns det inte så mycket av hos oss. men det är mysigt.
jag fick med mig några ramar i olika storlekar och modeller till mitt tavelväggsprojekt.

träffade även på familjen Handledare...dvs Hans handledare på jobbet med familj.

så blev det blåbärsglass för min del på en bänk med S och L innan vi drog oss hemåt och hela min kropp värkte efter 4 timmars shopping.

medan jag slöa på soffan och råkade somna till en liten stund monterade Han ihop byrån.

under kvällen när studenterna drog på sig overallerna och tog med sig de lila kassarna ut i kvällsregnet boade jag in den nya byrån. vek kläder och sorterade dem efter sort och storlek :)

promenad runt fotbollsfälten när regnet slutat droppa ner och så film 28 dagar på tv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0