fortsatt horisontellt?

okej nu har vi varit iväg till BM.

det såg ju lite dåligt ut det där. fick en rejält grundlig kontroll denna gången.

först tog vi blodtrycket men det var fel både på stetoskopet och mina värden så det bestämdes att vi skulle vänta lite eftersom vi precis kommit in när det började klämmas om armen.

istället lyssnades det på hjärtat på bebis men jag uppfattade aldrig hur många slag det var denna gången så jag har inget att tillföra min statistik på vad det kan bli för sort. nyfiken som man är. nog tur att jag inte vet.

sen mättes magen och bebisläget kontrollerades. jag trodde ju att bebisen inte vänt sig för jag har haft så många sparkar på höger höftben så jag har ju trott att bebis legat på ett helt annat sätt men...jag har ju ingen koll alls på hur det ser ut där inne. BM tyckte sig känna att bebis låg fixerad men blev osäker när jag började jamla om mina sparkar så det blev ett snabbt ultaljud där vi fick se huvudet som allt låg på plats som det skulle.

har ju fått höra på jobbet att det kan kännas som att ha en kokosnöt mellan benen också vilket jag inte känt heller så jag trodde verkligen inte att bebis låg med huvudet ner. men så är fallet och det var ju bra.

så skulle vi försöka med blodtryck igen. nej. det gick inte. hämta ett nytt stetoskop. fortfarande inte bra. vi provade med att ligga på vänster sida istället. provade flera gånger och jo nog skönk blodtrycket allt tillslut.

urinprov. inte helt tillfredställande. det var nog snarare en +1 och inte en 0 så det var inte bra. så nu ska vi ha ögonen på mig. blir till att lämna prov imorgon och en odling ska göras så får vi se.

en sak är säker, nu ska jag då verkligen ta det lugnt. folk får klara sig själva, jag kan inte rädda världen. det mest stressande jag ska utsätta mig för är examensuppgiften. resten får vara. så enkelt att säga - så svårt att leva efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0