inga beslut

inga beslut om att stanna hemma fattas i sängen.

jag gick upp och duschade halv 8 och åt en långsam frukost innan jag bestämde mig.

gick och la mig igår vid 22-tiden. vaknade 01.30 av en fruktansvärd halsbränna och att jag skulle kräkas igen. bara till att sätta sig käpp rätt upp i sängen fort som ...

försökte bulla upp huvudändan och lägga mig sidan och allt annat jag läst om men nej. inget funkade. fruktansvärt var det vad det brände och gjorde ont i magen.

tände lampan så Han vaknade till på köpet och började rota efter tabletter. fick tag i en och tuggade i mig en hel, det fanns inga alternativ.

lyckades efter det sova till och från fram till strax före 7 i morse. vaknade innan klockan ens ringt. mådde knappast bättre.

men det är inget lätt beslut att fatta att stanna hemma. det är så mycket som påverkas av det. men så mindes jag sist jag kräkts mitt inatten och hur fruktansvärd den dagen var i skolan så nej. dåligt samvete ja men det är min
3:e sjukdag på en 34 veckor lång graviditet. jag har ändå mått bra i det stora hela.

så efter mina morgonplikter som jag ändå har somnade jag på soffan med ont i magen och halsen. det vill inte ge med sig. tog en halv tablett i morse men den kräktes jag nog upp tillsammans med slem. den härliga nakna sanningen. usch! jag kräks inte, det är inte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0