klipp klipp

jag fick en klipptid!!

min frisör är bara för rolig. eftersom jag arbetar med personer som har någon form av diagnos har vi såklart pratat kring detta och hon tror ju att hon har en släng av något..och ja det kan man nästan tro. ADHD-light i alla fall. hon far allt som oftast runt som ett litet yrväder när hon klipper och man blir sittandes med huvudet i tvättskålen ensam i salongen medan hon går och slänger in tvätt i maskinen längre ner i huset. en sån skön inställning.

men det kan också bli så tokigt.

jag har ringt och försökt boka en tid i en evighet utan att komma fram till någon på salongen som hon driver själv. tänkte att hon borde vara tillbaka från föräldraledigheten men det är ju svårt att veta.. så tillslut ringde jag i alla fall mobilnr. då befann hon sig i bilen men skulle börja jobba om 30min och skulle ringa upp.

ja.

när hon ringde upp så säger hon Hej E, hur är läget? och det blir så konstigt för att det är som om vi känner varandra...sådär på riktigt.. sen undrar hon om jag är hemma. öhh ja jo det är jag väl.. har jag varit hemma länge? när flyttade jag? öhh..va? jo jag har väl varit hemma ett tag...flyttat?

får en känsla av att hon måste ha ringt till fel person för att hela samtalet är så kamratligt och det var ändå 1,5år sedan jag var där och blev stylad och då bara för att få luggen trimmad..

sen börjar det koppla ihop...hon undrar såklart om jag är hemma i Dalarna och om jag har flyttat tillbaka..
det är alltid lika svårt att prata med folk hemifrån för de frågar alltid om jag är hemma och ja..det är jag ju. för jag bor ju här, jag är ju folkbokförd här. men de menar alltid Dalarna.

så när vi rett ut det missförståndet så kommer vi fram till att jag kan få en klipptid redan tills på måndag förmiddag vilket betyder att hela min plan gick i lås.

mina föräldrar ska komma på besök i helgen vilket betyder att jag kan åka med dem upp på söndag och klippa mig på förmiddagen och ta ett tåg tillbaka sedan vid lämplig tid. hinna luncha med någon trevlig kulla eller mas när jag är uppe en sväng.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0