oj godmorgon fredag

what a night, what a day, what sleep?

efter att ha varit i en sova som en stock hela natten-fas och vakna helt förvirrad av väckarklockan vid halv 6 och inte vid 4 på natten har jag de två senaste nätterna istället hamnat i en obekväm sömn när jag har svårt att hitta en skön ställning att sova i och vaknar varje timme som ett resultat av detta.

att ligga på sidan är inte lika skönt längre som det var förut. det kräver att man stoppar in täcket lite under sig och magen för att det ska kännas okej.

men konstigt nog störs jag inte av att vakna varje timme. jag som annars kan bli tokig på att inte få sova hela nätter är istället rätt ko lugn på morgonen, gäspande såklart men vem gör inte det på morgonen? (min far?!!!)

imorse kunde jag dessutom snooza lite för allt som krävdes var dusch och kläder innan vi drog iväg till sjukhuset för mätning och provtagning till fettstudien vi skulle medverka i.

ja just det skulle medverka i. det underlättar om forskarna kommer när man står där i sjukhusets entré klockan 07.15 på morgonen och väntar på att bli hämtade.

jag kände det på mig så redan 07.20 bestämde vi oss för att har ingen kommit vid 07.30 då åker vi hem och äter frukost. ingen mer fasta för då var jag hungrig.

det kom ju såklart ingen och hämtade oss så vi åkte hem. hann få av ytterkläderna när ansvarig ringer och undrar om det uppstått något missförstånd då han både antecknat 07.15 och 08.00 på två olika ställen. jo. det har uppstått missförstånd och vi bestämmer oss för att dra oss ur studien och inte medverka. det finns inte tillräckligt med tid nästa vecka för att vi skulle hinna klämma in en mätning och provtagning och detta måste göras innan onsdag nästa vecka då jag på torsdag går in i v 32.

så kan det gå.

åt frukost hemma och for sedan iväg på en halvdags jobb.

skulle sedan ha medverkat i en 10-minuter lång intervju med L som studerar till sjuksköterska. hon ville prata med mig om halsbränna. passande då den återkommit under två av dagarna denna veckan.. ingen apelsinjuice mer och stress under veckan.. men vi fick skjuta på vår intervju också.

när jag så var på väg hem hade jag inte riktigt koll på bensinmätaren och for in på macken när jag precis kommit till Linkan igen och tankade. där fick jag i alla fall vara med i en undersökning :) fyllde i en enkät kring mina upplevelser och intryck av den berörda macken. som tack skulle man få en fika men jag avstod och passade istället på att handla lite mat inför helgen och tänkte att jag var smart som gjorde det så tidigt innan fredagsruschen.

fel av mig. massor av folk och bitvis trångt i butiken men lika smidigt i kassan som vanligt utan scanner. det är sällan köer.

hem och lite mat sen råkade jag visst somna på soffan men nu är jag vaken :)
får bestämt tvätta imorgon eller skicka honom på söndag när jag jobbar..

visste inte att jag var så trött..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0