parents

först var jag hos BM igår på förmiddagen. prover och mätningar. allt ok. det som inte är ok är att jag frågade om vart vi ska gå för att registrera fadern och hon svarar socialkontoret varpå jag undrar vart det ligger i stan eftersom vi inte är härifrån och hon kan inte svara.

jag blir trött.. borde hon inte veta det? hör inte det lite till jobbet? eller är det bara jag som är knäpp och tycker att folk ska ha koll på det mesta som kretsar kring arbetet? det är ju en sån standardsak! de informerar om att vi måste registrera faderskap och sen vet de inte ens vart man ska gå..

jag har kanske jobbar för mycket och för länge med tydliggörande pedagogik och bemötande att det krockar när jag möter den övriga världen som verkligen har noll koll. det jag inte har koll på i mitt arbete det kollar jag upp till nästa gång eller återkommer per telefon eller via sms så fort jag fått reda på det.. men det är ju jag. jag vet att vi går in med för mycket hjärta vilket gör att arbetet blir så mycket svårare än vad som krävs av oss.. eller en del av oss iaf.

ja.

så bemötande från BM är jag inte så nöjd med. hon tittar mest på en utan att säga något.

men vilken vändning det blev på kvällen. jag var egentligen inte alls på humör men det var föräldragrupp och det var första träffen så iväg kom vi.

och wow! vilken BM vi fick som höll i gruppen.. bra bemötande, bra information om allt möjligt, verkligen nytänkande och otroligt kunnig och medveten om det hon gjorde. vilken dröm BM.

träffade ett par som var läskigt lika oss. hon utbildad lärare, jobbade i förskolan och hade funderat på både specialpedagog och doktorandtjänst och han inom IT. han lång och smal, hon kort, glasögon och rund mage. lite läskigt. även en från tjockis-fikat i söndags var med i gruppen vilket jag nästan misstänkte då de slagit ihop två områden till träffen.

så fick vi öva på avslappning och andning och prata om värkarbete. mycket spännande. lärde oss en del nytt.

så nu ska vi bli föräldrar :)













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0