valborg

veckan som gått..ja den har bestått av jobb. fick så där superont i armbågen redan innan lunch i onsdags så efter jobbet blev det till att hålla sig still och be Honom om hjälp att få av den långärmade tröjan jag hade på mig för jag kunde inte lyfta upp armen pga smärtan. svullen till max i fingrarna.

och på torsdagen var det puts väck. värk i armbågen jo men fullt rörlig och inte alls lika svullen. det är ett lotteri.

fick en helt otroligt logisk insikt igår om varför det är som det är när jag ska sluta arbeta. så himla logisk men det har helt passerat mig. men nu vet jag varför jag känner mig uppäten.

vaknade riktigt trött och surmulen igår morse och hade ingen lust alls till allt vad det här med Valborg och människor heter. men brasa ville jag ju ändå se, det hör ju till våren och är så mysigt.

så det var bara att sudda sudda ut sin sura min och släpa sig ut i det blöta landskapet. och vad glad jag blev av frisk luft och trevliga människor.

vi var iväg till Tanneforsslussar, ett av många ställen där vi inte har varit fast vi bott här i stan i snart 3 år. det är mycket av den här stan som vi inte har sett. däremot kan jag tipsa om flera fina ställen i Norrköping.

det var maschaller utställda längs slussen, mycket folk och en liten liten brasa som tändes av kanotister ute i vattnet. en helt underbart imponerande fyrverkeri och lite fin körsång.

vi passade på att ta oss en sväng runt ån och slussen och såg oss omkring i området.

träffade E och J med föräldrar precis innan brasan tändes.

avslutade kvällen med att ta driven för Han var hungrig igen och jag tog mig en glass...lyssnade på studenterna som festade i huset. en av årets stora helger..sen sov jag vid 23.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0