veckans vecka

jag tyckte att förra veckan var späckad med grejer men den här veckan har varit 1000 gånger värre. inte undra på att man får halsbränna och ont i kroppen. det har varit omväxlande mellan mot med och medgångar. hopp och förtvivlan. jisses. och ännu vet jag inte i vilket tillstånd jag avslutar veckan på under helgen för det är inte över än..untill the fat lady sings.. kanske borde jag sjunga en trudilutt?

i måndags var det skola och intervju med L sen var det förlossningsföreläsning.
på tisdagen var Han ute på tjänsteresa och jag trodde att jag skulle ha en halvdag i skolan och en halvdag med hemstudier vilket slutade i en heldag i skolan så att hemstudierna inte alls hanns med och Han kom hem med andan i halsen slängde sig in i bilen och vi for iväg på föräldragrupp.

onsdagen var det arbete som gällde och jag hann med lite studier när jag kom hem. trodde att jag skulle kunna kompa hem mig tidigare, redan efter lunch men jag hade ett viktigt möte att närvara vid så det sprack och jag lyckades inte kompa mer än en timme. alltid något men ohh vad jag skulle behöva köpa tid denna veckan.
tur i oturen så kunde inte syrran joina de andra Blge-borna och komma ner på en visit. har ju tjatat som en galning på att hon måste komma ner men det har varit mycket jobb för hennes del.

så det kändes skönt att inte behöva ge upp tid. vilket ändrades på en förmiddag då svärföräldrarna fick ett av sina ryck och bestämde sig för att komma på en av sina spontanta middagsvisiter. klart att de alltid är välkomna och det blev ett trevligt avbrott i stressen. så torsdagskvällen avnjöts med pastamiddag som vi slängde ihop och de hade med sig ännu mer fikabröd så vi åt så det stod härliga till. det klappades på magen och tittades på Skottlandkort och kort som vi äntligen framkallat från undervattenskameran. ohh vilka fina kort det blev haha.. jag lyckades ta tre bra bilder på Honom i vilket fall och Han ett på mig.

fredag. kunde kanske ha kompat hela dagen men det blev inte så i min värld utan det blev till att jobba hela passet ut.
avnjöt en god middag med Honom på kvällen och lite fikabröd som fanns kvar på det..sen kröp jag ner i sängen vid 20-tiden och började läsa.

läste först om förlossning och sedan min avslappnade chicklitt som är en helt värdelös historia egentligen men jag slipper tänka.
somnade sedan gott vid 21-tiden i min goa säng. när han knäppte av tvn vid 23 vaknade jag igen och kunde berätta att jag för första gången drömt om vår bebis. jag hade drömt om Gubben Pettson som arbetade sin sista dag hos oss igår då han blir utlånad ett tag pga sin onda höft så han behöver mindre springarbete..och jag skulle berätta för honom vad det blev. det blev en pojk. fast det har ju Gubben Pettson redan gissat på.. lite spännande var det i vilket fall..

sen somnade jag gott igen och vaknade kl 7. sen 8.45 igen..

nu studier för min del och löptur för Hans.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0