helgromantik

oj vilken romantisk helg vi ska ha här hemma.

på dagarna ska vi umgås med trollungen och uträtta livets måsten som att handla mat och tvätta och städa undan.

när trollungen har lagt sig och bundit fast sin svans i sängen och vi sjungit de vackraste ord vi känner,
då ska Han och jag sätta oss i var sin ände av soffan med näsorna i böckerna och läsa inför nästa vecka.

Han ska till Jönköping i studiesyfte och jag har ju alltid något att förkovra mig i som man sällan ligger i fas med utan alltid på efterkälken.

så jag tror att vi får bunkra upp med lite snacks inför vårt läsmaraton i kvällarna tre. tänker morötter, gurka och paprika med dipp och en liten godisskål får stå på soffbordet medan vi plöjer.

jag har lyckats med konststycket att minska ner antalet böcker i vilket fall med en bok. vi fick läsa valfri bok inför ett seminarie och jag valde att ta den bok som jag ska skriva en recension på till tidningen till 1 nov.
för hur spännande och lärorikt det än är så finns det bara ett begränsat utrymmet i huvudet för vad som går in. allt för mycket rinner ut tycker jag och det är synd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0