höstsöndag

tillväxtperiod? trollungen vaknade igen före 00 inatt. vad är nu detta?

Han och jag som hade ännu en romantisk kväll i soffan med näsorna i varsinna böcker/papper. Han läser vetenskapsteori och jag läste kvalitetsredovisningar. faktiskt mer intressant än vad det låter.
men i säng kom vi inte förren närmare 23 och då vill man gärna att trollungen håller ut till 2-3 tiden i alla fall. men strax efter 2 var det istället dags för pass nr 2.

men nog händer det grejer nu. det fullkomligt exploderar på utvecklingsfronten de här dagarna och det bidrar till att hon lyckas somna på dagen, helt på egen hand också inte bara i bärsele eller långa skumpiga promenader.


ja så efter lite sovmorgon fram till 8.30 då det vankades mat IGEN och jag verkligen behövde fylla på så funderar vi på vad vi ska göra idag.
jag är lite sugen på att bege mig ut på stan och se vad som erbjuds där. till den här vintern är jag på jakt efter både vinterskor och en ny vinterjacka. förra vintern fick jag iklädas min snowboardjacka då det tillslut var det enda som passade och den gamla vinterjackan är inköpt på Örebrotiden och börjar bli rejält sliten i luddet.

sen är jag i behov av jeans..helst flera par då jag bara har ett par respektabla för jag inser att jeansleggingsarna jag har...de drar jag på mig av gammal vana från graviditeten. de är bekväma och de är två stycken.. men inte sitter de nå bra inte nu så här efteråt. de ska nog packas ner i påsen med resten av graviditetskläderna innan jag förvandlas till en soffpotatis i stilen.

men vi skulle också behöva göra en storstädning så här på hösten. gå lite djupare och tvätta de där fönstren som jag stirrar ut genom och irriterrar mig över. dra fram ugnen och kolla hur det ser ut där bakom egentligen och plocka ur böckerna ur bokhyllan och våttorka HELA hyllorna. tråkigt men vilken belöning när det är gjort sen.

ja vi får se vad det blir av dagen..en höstpromenad i solen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0