hua

usch vilken natt som var. man skulle kunna tro att jag inte sov en blund fast det vet jag att jag gjort en stund för jag drömde så läskigt. usch!

men annars var det en orolig trollunge som slängde med huvudet fram och tillbaka i halvvaket tillstånd och matades 4ggr mellan 00-06.30. egentligen skulle jag gå upp klockan 6 och göra mig i ordning för skolan men nej..vissa beslut om att stanna fattas faktiskt i sängen.

så istället for Han upp och fick en stressig morgon och iväg till jobbet när han inte behövde vara hemma med trollungen.

meningen var då att vi skulle få sova vidare..men icke. Han sa hejdå strax före 8 och halv 9 var vi på benen, något vingliga sådanna.

tänkte att det får bli ett eftermiddagsbad idag av pappa när han kommer hem..men efter tre olyckor på varandra innan jag var klar med morgontvätt och ny blöja så drog jag ändå fram badbaljan och vi skvättade lite och hade kul. fast det var tidigt för mamman.

jo så passade jag på att "slänga" en pajform av glas i vasken också. allt detta innan klockan 10. då blev jag lite trött även om jag hade "tur" när i stort sett allt glas hamnade i vasken under skåpet varifrån den föll. ja man får väl skratta åt eländet.

men sen blev det ledsamt. oj vad ledsamt det var. men nappen fungerade idag också när inget annat ville hjälpa. undrar jag om det är tandsprickning på G. symtomen stämmer rätt bra..frågan är bara hur lång tid detta ska ta innan vi får se en gadd och om jag har rätt i mina misstankar.

men vi kom i fleeceoverallen och ut i friska luften när allt blivit lite bättre så efter lunch promenerade vi och trollungen somnade på vägen hem så det fick bli en extra sväng för jag tyckte att hon nog behövde sova och vara ute i friska luften. försökte sen sätta mig på en parkbänk för en mamma orkar bara promenera en stund extra... men då gick det 5 minuter och trollungen var vaken igen.

en ledsam tös på eftermiddagen också. mys och napp på sängen och sova en stund till. stackaren.

fick besök på kvällen av faster K så vi lagade mat allihop tillsammans och samtidigt..många kockar men oj vilken god middag. idag blev det istället förrätt..bruschetta och efter det korvstroganoff m ris. vilken blandning..men det var bröd kvar från helgen och falukorv är något exklusivt här då vi importerar den från Dalarna varje gång vi är upp :)


nu natti natti..har vfu imorgon 8-12 14-15.. 8!! usch..en tidig morgon. måste sova. zombie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0