oh my

efter att vi varit borta i stort sett hela dagen igår i Norrköping så var både trollungen och jag trötta.

och nu är jag om möjligt ännu mer trött. jösses. trollungen somnade ju som sagt på 5 röda igår vid 19-tiden. när jag äntligen kröp i säng strax före 22 utan att ha lyft ett finger kring studierna pga tröttheten så vaknar hon och det är mat som krävs.

sen fortsätter det så hela natten. mat 00, mat strax före 2 och klockan 3 är jag i en dimma och fattar inte riktigt vad som händer. fumlar runt efter nappar och kaninen och täcken och allt men trollungen ligger med vidöppna ögon bredvid mig och sprattlar för fullt samt vrider och vänder på sig.

och allt fortsätter i en dimma. på något sätt får jag henne till att stänga ögonen men inte att sluta snurra runt bredvid mig. lägger på filten och lägger på filten och jag vet inte vad mer jag gör.

somnar?

någonstans under natten snarkar Han något så fruktansvärt. det tycks bli värre ju tröttare han är tror jag för jag har inte hört något liknande sen trollungen föddes. och frågan är ju hur Han lyckas sova när hon skuffar runt så mellan oss. men hellre det än att jag ska springa upp varannan timme hela nätterna som det är just nu. ibland lyckas jag riktigt bra med att somna ifrån mitt i matningen vilket är skönt..hon får mat och somnar och jag somnar.. inte behöva ligga vaken och vänta på att hon ska äta klart så att man kan lyfta över henne i sin säng igen där hon också då ska lyckas sova vidare..

kring morgontimmarna vet jag ingenting. mat har hon fått för det säger hon till om..men när och hur..vet inte.

jag kan bara hoppas att Han kommer hem tidigare idag med tanke på att han for till Sthlm tidigt i morse med 7 tåget. kommer Han hem senare dör nog jag.

trollungen sover en sen förmiddag..kan jag sova? icke. så typiskt!

för kvällen är studier inplanerade..hur ska jag orka?
tror inte att jag någonsin i mitt liv varit så trött som jag är idag. men solen skiner i vilket fall. härligt underbart! tack för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0