sen sist..

allt bara springer förbi en väldig hast. tycker annars att hösten brukar vara lång och seg och att det alltid är våren som går så fort. men nu hinner jag inte riktigt med.

det blev en massa tvättat igår, så skönt men oj vad lägenheten blev full i tvätt. vi hänger alltid upp tvätten här hemma för man vet aldrig där nere i tvättstugan. de låsbara skåpen känns lite onödigt, jag skulle säkert glömma bort att jag hade tvätt där nere både en och två gånger. så nu har vi klätt in lyan med ren tvätt. luktar iof gott men det blir ännu mer stök.

sen slängde jag ihop ett gäng pepparkaksmuffins igår också. 14st blev de som jag tänkte ta med till jobbet...kom på sen att vårt gäng har ju utökats så många gånger så jag vet inte hur många vi är som jobbar längre..så idag har jag fått slänga ihop ett gäng till när vi kom hem på kvällningen. tänkte lyxa till med lingongrädde till det. göda upp dem där på jobbet..de måste sakna mig och mitt bakande ;)


det blev ju lite senare igår än vanligt så det var tröttare än vanligt i morse. jag som hade tänkt gå upp med pappan för att få lite bättre med tid på morgonen och få duscha i lugn och ro...men det blev inte riktigt så..
pussade knappt hejdå om jag ens gjorde det..minns inte helt klart.

så det blev lite körigt på morgonen..jag hann med att prova kläder några gånger för det verkar inte finnas något som passar..tröjor är för små och byxor verkar inte existera alls. rotade runt i min fixar hög och fick fram mina gamla kära jeans som jag egentligen ska sy ett litet litet hål i men som inte blivit av. det fick bli dem tillslut!
så jag fortsätter att tjata om att snart måste jag ut och shoppa!! men just nu går tiden till annat..skolarbete tex. suck.

jaja. det regnade så att gå var inte speciellt lockande. att ta bilen kändes tråkigt. så istället gick vi den korta biten till centrum och tog bussen och så fick vi gå en liten bit till. en kompromiss.
fick information om babysimmet och titta på lokalerna. det kommer nog bli mysigt det här. det enda synd'et i det hela är att det är på söndagar 12.30. mitt på dagen. det äter lite upp söndagen..

pappan for iväg till jobbet igen och vi blev kvar för trollungen var hungrig med den obligatoriska blöjan på det innan vi kom iväg. fick sedan sällskap av I och M till Gamla L. Och då var det ju lika bra att gå hem fast det regnade.

så vi gick. passade på att ringa öppna förskolan och kom fram idag. fick veta att ett nytt info möte kommer att hållas nästa v på tis och att det bli nya kurser i babymassage som jag kunde gå på..på tisdagar. jag som går i skolan på tisdagar! crap! får se om det är någon tisdag som passar..eller om Han är intresserad..fast det hjälper ju inte när det är jag som är sugen på att komma iväg.

eftermiddagen har varit ledsam, matig och sovig..så vi har myst både i babygymmet och sängen. bara vara.

när pappan så kom hem blev det genast en mycket gladare trollunge som vaknade och vi for iväg till J&E.

Grattis!

En trevlig afternoon tea.

Hem och natta trollungen och äta lite sen blev det mer muffinsbak och nu ska jag nog blunda för tvätten och röran som blev till under morgonen och gå och lägga mig för imorgon ska vi skapa en ny röra då vi ska försöka ta oss till Norrköping vid 10-tiden.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0