shoppingutflykt

vi packade oss redo igår kväll. alla gick och la sig tidigt och två somnade..dock inte jag. i två timmar låg jag och vred och vände på mig även om jag var trött. så jobbigt när man bara vill sova.

klockan 3 inatt blev det naturligt att gå upp och byta blöja på trollungen så fick hon mat och vi packade in oss i bilen. jag tror att hon funderade på om vi var spritt språngande galna. och ja det var vi nog.

när vi kom till Jönköping låg snön på vägarna och vi som inte hade vinterdäck! medan vi försiktigt kröp fram passerade vi tre avåkningar med räddningsinsatser utsända med sina blinkande ljus i mörkret. huu.

när vi svängde av mot parkeringen så jag den långa långa kön och tänkte att det här blir en kall historia då jag grundat min klädsel med leggings, linne, tröja och kofta..allt för att underlätta ev. provning i varuhuset då provhytter oftast är att glömma om man inte gillar att köa.

men vi fick tag i en vagn 3756 blå och började bege oss till slutet av den långa långa kön. då hade klockan hunnit passera 7 och folket började välla in så kön blev bara kortare och kortare och vi hann stå i den i 2 minuter eller något innan vi var inne i värmen. tacksamt!

sen snabbvända på Herr. strumpor och två tröjor. rotade runt bland alla andra föräldrar inne på barn. hittade både det ena och det andra men mitt i kaoset så kanske det inte blev helt genomtänkt för jag fick bara med mig ett par leggings hem och två par strumpbyxor..inga byxor direkt men massor av body och tröjor. hittade två overaller i bebisstorlek en 68 och en 74 men det var en bristvara det också när jag väl hade knökat mig fram till dem så det fick bli det som fanns. inte helt illa i alla fall.

sen var det matdags och lite byte innan vi var på't igen och då gick igenom bebisavdelningen och fick med oss allt möjligt praktiskt. flaskborstar, sparkskydd till bilsätet, babywatcher för när vi övernattar hos folk - här hemma hör vi ju henne överallt.

jag hann med en snabb snabb vända runt Dam och fick med mig två t-shirtar och två baslinnen samt en handväska. på väg till kassorna hann jag också med att spana in lite julpynt och fick med en julstjärna på fot eftersom vår gick sönder vid inbrottet vid nyår.

2,5 timme senare var vi ute och satt i bilen på väg tillbaka igen. effektivt och många bra fynd. trollungen kammade hem det mesta och kläder i alla möjliga storlekar så man undrar ju egentligen, ska hon verkligen växa i allt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0