två ytterligheter

jag lever ju mitt liv mellan ytterligheter tycks det som.

först kom något som jag inatt skulle vilja beskriva som helvetet. just som jag trodde att det inte kunde bli värre som blev det som allra värst.

trollungen somnade fint. karln lika så..men jag? icke. trött som få men John Blund verkade inte ha grus över till mig..klockan 02.30 när trollungen vaknar till liv efter att ha sovit så länge har jag fortfarande inte somnat!

lägger mig tillslut helt förtvivlad på soffan och försöker sova men istället hör jag hur trollungen ligger och pratar för sig själv i sin säng. hon är för go´ och lite positiv energi sprider sig i mig trots sömnlösheten.

klockan 06.35 är det dags för mat och jag tror inte att jag sovit på riktigt.

Han tar upp trollungen och de leker på morgonen/förmiddagen så att jag tillslut lyckas få en timme eller tre bakom mina ögonlock.

jag förstår inte hur detta är möjligt även om jag gluttade på månen igår när vi var ute och gick för att hämta hem lite god thaimat.
kanske är det en rest efter en väldigt hungrig trollunge på senaste tiden. men nu tycks det vända om man ska se på den gångna natten.

till detta får datorn spel och vill inte fungera, den vill inte starta och gärna stänga av om den lyckats komma igång. jag som skulle ägna dagen åt att lägga sista handen vid inlämningsuppgiften som ska in på tisdag. referensfixande kvar.
trött och kraschande dator..inte helt upplagd för detta. men nu tycks det fungera och jag har fått lite gjort dock inte klar som planen var.

men så kastas jag mot den andra ytterligheten av fullständig dröm och hopp. håller mina tummar så att de blir kritvita. i tankarna är vi redan långt borta båda två.. all boxes checked in theory.

men.. det är ett hopp, en dröm...det måste bli verklighet först!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0