vfu och familjedag

på morgonen var jag iväg på min vfu. det är jätteintressant att få ta del av en specialpedagogs arbete på fältet. idag fick vi tid och tillfälle att prata lite mer kring uppdraget och utbildningsdagen igår. vi ställs inför många funderingar kring rollen och uppdraget som specialpedagog som kan se lite olika ut beroende på hur det ser ut i kommunen och skolområdet.

och när jag går där på skolgården så saknar jag mötet med människor. att träffa dem i arbetet och att arbeta för att påverka och stödja människor i livets utveckling.
vad jag dock inte saknar är arbetet på kontor! kanske bara den biten som bygger upp mitt eget arbete ute på fältet och för det behöver man ju landa och återkomma till ett kontor men jag saknar definitivt inte kaoset som ett kontor kan skapa.

vi var förlagda 9-12 idag men det blev istället 9-11.10 då vi hade hunnit få med oss en hel del material hem att läsa.

så resten av dagen ägnas åt familjen då vi allihop är hemma. det är vardagslyx det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0