yesterdays friday

sömnens lotteri. sov hur bra som helst natten mellan torsdag och fredag. det är verkligen ett lotteri.

var ut på en promenad under dagen. hamnade i centrum IGEN. denna gången hade jag kommit på att vi skulle göra fiskgratäng till middag och ville ha räkor. passade på att köpa bröd också och när jag står där bland bröden så känns det lite som att jag är i vägen så jag snurrar in mig bland hyllorna men det verkar fortfarande som att jag är i vägen. någon är bakom mig. tillslut struntar jag i att jag tar sån plats med vagnen och ställer mig istället för att titta efter något gott bröd. (vilket är så hopplöst..det blir alltid samma samma hur man än gör).

och då kommer troligen han som förföljt mig ett tag. en äldre herre med ett krokigt finger som vill titta ner i vagnen. kommenterar den lilla söta som ligger där och sover och sen säger han lycka till och försvinner iväg.
öhh jo tack eller något?

går runt fotbollsplanerna även denna dag och möter nästa filur. en ung tjej i svart jacka med luvan uppe och håret runt ansiktet. vi går så vi ska mötas men hon tittar så intensivt ner i marken när hon går så jag inser att det blir jag som får veja. när vi passerar varandra tittar hon upp och småler lite. hon är krigsmålad i ansiktet med vit, röd och svart färg. jag antar att hon varit utklädd till halloween eller spelat teater och jag förstår varför hon försöker dölja ansiktet.

haha inte som den gången då vi var pirater i förskolan när vi hade avslutning för 5 åringarna som skulle börja i förskoleklassen. min kollega hade gått all in och målat mustach i ansiktet och grejer. sen skjutsade jag hem henne till centrala Örebro. vi stannar för rödljus precis i hennes kvarter och hon kommer på att istället för att jag ska behöva svänga in och lämna av henne utanför porten så kan hon lika gärna hoppa ur där och då. vips är hon ur bilen och bak i skuffen för att leta reda på sina grejer. sen kommer hon fram, böjer sig ner knackar på rutan och vinkar glatt hej då.
då ser jag hur hon ser ut i ansiktet. kläderna har hon bytt men ansiktet är fortfarande målat men jag hinner inte göra något för hon vänder sig och går och det blir grönt och jag har svårt att ta mig därifrån för skrattet bubblar i mig blandat med trötthet efter kvällen.
jo både en och annan hade tittat konstigt på henne på vägen hem och väl hemma förstod hon också varför hihi.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0