27 klänningar

gå och sova tidigt, jo eller hur. strax efter 00 kröp jag i säng och insåg att jag som bäst skulle få sova 6 timmar. fastnade framför 27 dresses igår efter att Han tittat på något annat program medan jag pysslade med matsedel och inköpslista för veckan.

men vilket uppvaknade jag fick i morse. även om jag var trött och groggy så var det mysigt med någon som gosade in sitt huvud vid mitt hela tiden och mitt i allt. smack! fick jag en puss. ahhh. gull.

när vi väl kom upp så blev det fart. frukost och kläder på. plockades med tvätt och Han dammsög av fast jag kört en runda i fredags. köksgolvet visar precis allt det som man inte vill ska synas. önskar mig en sladdlös dammsugare att ha nära till hands, då skulle jag dammsuga varje dag i köket. men det känns fruktansvärt onödigt med två dammsugare!

halva förrådet är fullt med onödigheter.

vi tittade, mätte, tänkte, drömde och funderade i trollungens rum som vi satt som projekt till helgen. vi får se hur det går. vi kommer inte långt innan vi valt tapet och än har vi inte hunnit med att titta så mkt. vi har sett två lite tveksamma.

sen var det någon som blev trött och somnade ifrån oss så vi satt på balkongen i morgonsolen och myste redan klockan 9. då hade vi hunnit med en hel del redan. tänk vad tidiga mornar kan göra.

strax före 10 kom mina föräldrar och efter lite troll-lunch gick vi iväg på påskmarknad. upptäckte att här är tipspromenad varje söndag. ett trevligt inslag med frågor och en promenadrunda.

jag kommer bli precis som mina föräldrar! när jag var liten och lillasyster satt i vagn gick vi tipspromenad på söndagar.

hursom. efter marknaden begav vi oss till babysimmet som vi inte varit på de två senaste gångerna. idag dök vi. häftigt och skrämmande tyckte jag. trollungen tittade sig mest omkring som vanligt och att vara under vatten var inget konstigt - jag har ju bott i vatten, mamma!

hemkommen var jag trött och sov på soffan en stund. det tar på krafterna att hålla igång.

nu byter Han hjul på bilen och jag ska fixa med lite administrativa saker och tvättar en tvätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0