anspråkslös fredag?

tydligen så var långfredagen förr en dag att ikläda sig svart, äta anspråkslöst och inte göra någonting.

så är det inte riktigt i min värld här och nu. på förmiddagen stack vi iväg ut till en gigantisk loppis som har allt! det gäller att sålla agnarna från vetet, vara inspirerad och se möjligheterna.

vi fyndade tavelramar i guld/brunton till vårt sovrum som har en naturkänsla över sig med den gröna hundkextapeten. i ramarna har jag tänkt sätta bilder från Nordens Flora som beskriver växtriket. men mitt i mitt letande efter ramar. det finns ramar och tavlor ÖVERALLT i loppishuset. så hittar jag samma bilder med blommor fast fokus är på fjärilar. så fint! så det blev fyra andra ramar med fjärilsbilderna i (fast ramarna ska vi nog göra oss av med).

sen hittade jag två söta handmålade tavlor, en med en pojke och en flicka på (Han och jag) och en med en flicka som har stövlar med riddarsporrar och svärd..hon liknar lite en muskutör och det får vara vår trollunge som kan bli precis vad hon vill.
rena fyndet..20kr st och inramade! de ska få sitta i hallen, dölja några fula hål och vara som en ingång till trollungens rum.

ja och när vi ändå var ute i svängarna så nämde några andra som också var där...Vadstena. why not?  fast vi råkade köra norr ut och hamnade i Motala men det gjorde inte så mkt för då kunde vi äta lunch i hamnen. så en segelbåt och fick mat i magen.

sen for vi vidare till Vadstena men fyndade inget, det var lite dyrt men mkt fint. det var mer antikt.

ja så vi kom hem på sena eftermiddagen efter den här heldagen och började slita ner tapeter i trollungens rum. så nu är det förhoppningsvis gjort. vi har rivit ett lager och det under var så bra grundat att vi tror att det kanske räcker så...annars är det 3 lager tapet till att riva. frågan är som den blå tapeten kommer att lysa igenom vår ljusa? återstår att se. vi tänkte provtapetsera en våd och kolla. det är ju som sagt en hyresrätt så motivationen att göra det superduper grundligt är inte så hög..vi fuskar gärna om det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0