balkonghäng

vi hittade en tapet igår, efter lite om och men. vi fick hjälp av en lite äldre..ja tant. för hon visade upp den ena efter andra tantiga tapeten och sa att det var ju så sött med rosor och kanske den här i rosa..
oh vad jobbigt sånt är. jag vill varken ha söta rosor eller ljuvliga rosa tapeter.

jag ville ha något ljust (tråkigt?) vitt eller toner av vitt. trollungens rum är inte mer än 10kvm eller något och inte helt rektangulärt utan det finns en "inbyggnad" vilket gör det än mer svårt att möblera.

sen blev jag osäker på mönster. enfärgat eller med svaga ränder kändes tråkigt i det rummet. den mönstrade som jag gillade var jag rädd skulle bli för kaotisk i det lilla rummet. fram och tillbaka fram och tillbaka.

det slutade med att vi lämnade affären och åkte och köpte den tapet jag fastnat för från början från Rusta! billigt, förhoppningsvis bra och en kompromiss då den påminner om mönstret både i vårt sovrum och på den "kaotiska" tapeten men med mindre mönster och i ljus vit.

nu återstår att se om vi lyckas med vårt projekt i helgen.

när vi sen kom hem efter att ha trängts med folk i matbutiken också där vi som tur var bara skulle ha några smågrejer.. blev det nattning av lilla och hemgjord pizza med päroncider på balkongen. lugnt och skönt.

ett tag. sen blev jag rastlös haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0