Blund, John Blund

jag tror vi alla har grus i ögonen idag. trollungen däckade utan både middag och välling. slut som artist för idag. men nu har hon ätit och sover vidare. det blev lite senare än vanligt för henne igår och idag har de varit ute på massor av spännande saker trollungen och pappa.

i morse gick vi i samlad trupp till universitetet. det ska börjas i tid. flest högskolepoäng när man dör vinner brukar vi skoja här hemma. jag har ju samlat på mig en del och han är nog inte långt efter nu med forskarskolan och allt.
men jag vet inte om vi är klokare för det. streetsmart kommer man långt på!

hursom.. promenad. jag skulle på föreläsningar och Han hade mötet på jobbet och trollungen fick följa med. sen hade de gått förbi dammen med ankor innan det var lunch hemma och babyrytmiken.

jag hade föreläsning om beteendemodifikation. intressant. vad är det som uppfattas som störande och vad beror det på? vad och kanske framförallt vem är det som ska korrigeras?!
sen hade vi föreläsning om neuropsykiatriska diagnoser. på min himmel inte mkt nytt tyvärr. söker efter den där fördjupningen och bredningen men...det är bakgrunden och basen vi får. vi behandlade en del av forskningsområdet och vart det saknas forskning...då slog snilleblixten ner i mig att...kanske skulle jag doktorera i specialpedagogik?... nej nej nej. stopp och belägg med alternativa karriärer. ja idéer är det inget fel på i alla fall, de sprutar ut ibland.

kom sen hem till lite balkonghäng med de fina.

nu ska vi nog sussa vi också, Han ska ut på resa imorgon igen och sova en natt på hotell så vi får roa oss bäst vi vill. undrar vad vi ska hitta på? städa är ett måste efter vårt renoveringsprojekt så har en vind dragit genom resten av stället..men något roligare vore nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0