galen helg

i fredags var humöret inte riktigt på topp och dagen blev ett enda mos. första gången ever som trollungen och jag fortfarande var halvt pyjamasklädda när Han kom hem från jobbet. iof kom han tidigare men ändå.

vi sov båda två och utöver det blev det inte många handtag.

fredag kväll sprang vi in och ut ur sovrummet. 01 var vi trötta och villrådiga..ringde sjukvårdsrådgivningen och fick svaret att det troligen var öroninflammation.. ja, såklart! det vet jag ju att ingen vill ligga ner om de har ont i örat. men vi hade varit så fokuserade på framtänderna att vi inte kunde tänka längre i dunklet. vi fick en tid där och då att åka in till US 09.45.

den natten gjorde Han som han gjorde exakt 9 månader tidigare på natten. satt med trollungen i famnen och sov precis på samma sätt som när hon var nyfödd och bara någon timme gammal. hon föddes ju på natten.

stax efter 9 promenerade vi iväg till US så att trollungen skulle få sova en stund sittandes i vagnen. och det hela gick bra, en snäll läkare och medicin fick vi utskrivet.

lördagen gick vi i koma. jag somnade på soffan och tydligen snarkade jag. ja men då sover man gott :)

idag tog vi en kort tur och köpte balkongmöblerna vi spanat in. sen hem igen och fixa lite på balkongen och lite överallt i lägenheten.

så om du kommer på besök kan du väl titta i badrumsskåpet, städskåpet, hörnskåpet med alla burkarna, under diskbänken där diskmaskinen åter placerats och den fungerar! eller i min strumplåda.. för där är numera ordning. sen kan du strunta i resten av kaoset som högarna och travarna med saker på skrivbordet, joxet i trollungens rum och gruset i hallen.. vi har gjort annan ordning

och nu är jag helt slut..

dags att sova, imorgon är det jag som studerar... jag glömmer jämt bort att det är jag som måste prestera på måndagarna. suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0