inga rytmer

det blev inga rytmer idag. trollungen bara sov och sov i spjälsängen och efter att ha väckt henne i morse så lät jag bli.

istället åt vi mellanmål när hon vaknade och gick på lekparksjakt. det var upptaget vid bebisgungorna här nere på gården och sen är det både en förskola och ett fritids som håller till här nere så jag tänkte leta upp något lugnare ställe men hittade inget direkt.

fick bli en stund i sandlådan här nere på gården ändå och så en sving eller två i gungan.

nu till kvällen har jag provat ytterligare ett nytt recept. enkla ska de vara och den här var enormt god! önskar att det hade funnits seconds men tyvärr..

vitlök fräses i olja tillsammans med kyckling i bitar. på med grädde av valfri sort. jag tog både riktig och matlagnings. i med soltorkade tomater och sen spenat. salt och peppar. jag hade även i lite av vår färska oregano som lever än. gott gott gott..till pasta. gjorde en tomatsallad till på tomat, rödlök och fetaost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0