projekt på gång

hej och hå.

vilken dag vi har haft. vilket underbart soligt och varmt väder. önskar lite att vi kunde ta det lite latare men har vi bestämt oss så har vi.

morgonen började med att röja undan lite av det som hamnat överallt av någon anledning. sen målade jag ramarna till de två tavlorna som nu sitter i hallen. de blev bruna med lite stänk av guld i.

sen for trollungen och jag och handlade för vi behövde mer spackel. och när vi ändå var där så blev det färg i fall andan faller på att måla köket snart. det är miss match mellan tapet och målad vägg i köket. inte alls ton i ton och bakom en bokhylla är en stor vit fläck efter något som suttit där förut.

medan vi var borta skrapade Han den tapet som var kvar från igår. sen spacklade vi.

lunch åt vi på balkongen i det fina vädret. lyxigt!

sen tog vi en tur förbi macken och köpte en glass. sist vi var där och köpte cornetto till mig startade förlossningen. lite kul för jag har inte varit där sen dess. kokhett ute var det då.

hursom. med glassen i hand vandrade vi in i skogen. ja det är så när man bor intill en stadsskog. i tisdags när vi var där med ÖF kom en pappa direkt från macken med både rykande kaffe och iskall glass.

jaja..skog som skog. träd. mossa. barr. vitsippor och fåglar som kvittrar.

trollungen utforskade marken, han fotograferade och jag bara var en stund. promenad genom skogen hem.

hemma igen däckade vi allihop på sängen. jag tydligen först.

till påskmiddag åt vi den goda italienska kycklingsåsen med pasta. efter nattning har vi spacklat, slipat det vi spackade igår och provtapetserade en hel rulle när vi var i farten. hoppas hoppas nu bara att det ser superokej ut imorgon.


såga såga

tre färger





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0