svisch vosch

två dagar bara försvann.

igår var vi på barnrytmiken. första gången för mig, tredje för trollungen. en jättetrevlig tillställning med sång, musik, instrument och dans. jag förstår att Han hellre hade gått på barnrytmiken än till jobbet. det har verkligen blivit bra så som vi har delat på föräldraledigheten ända från början. vi får en liten bit av alla kakor.

efteråt blev det en kort promenadsväng med två mammor när barnen skulle sova och så var det kvällen. vi försöker få något litet gjort varje kväll. igår blev det till att sätta upp frostremsor i två fönster. vi har stora fönster och under dem ett mindre och det var där vi satte frost. det finns ingen anledning att förbipasserande på gatan ska få se oss i helfigur men med lite mellanrum mellan frostremsorna blev det ändå både snyggt och luftigt och på något vis inte lika naket på fönsterbrädan som jag tyckte innan med mina "små" blommor.

sen var det tack och hej, soffan nästa. zappade mellan kanalerna och fann det otroligt konstiga programmet plastikturisterna eller något sånt hette det. ja det finns en industri för allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0