vårtecken

i helgen fick jag tussilago av Honom och trollungen som de hittat på sin skogspromenad. äntligen är skogen gångbar!

förutom studierna idag har vi ägnat oss lite åt att vårpiffa. och jag har äntligen sytt en gardin till köket, hittade tyg i helgen. jag är nöjd men framför allt är den hemmagjord om man synar sömmarna :)


jag är nöjd med gardinen men jag undrar om jag är nöjd med fönstret. det är ett stort fönster 160cm så jag vet inte vilken gardin som blir bäst. men nu har vi en i alla fall även om det kanske hade passat bättre med längder som jag dessutom kunde ha köpt färdiga för en billig penning...men. nu .


kul med ett telefonjack i köket över bänken känns väldigt 90-tal då huset är byggt.
ranunkel tillhör en av favoritblommorna...men jag tar alltid dö på dem. får se hur länge denna lever.


ville egentligen driva upp egna kryddor..och än är det inte försent men ibland måste det gå fort :)
oregano, basilika och timjan.. det blev vitlöksbröd med oregano till maten idag och jag är konstant sugen på köttfärssås eller pizza av doften som sprider sig i hemmet.


stringhyllan har kommit på plats men blev inget alls likt vad jag tänkt mig vilket beror på att det är för lågt i tak. men i framtiden kanske..spar på tanken.
har i alla fall trollungens gjutna bebisfot, dalahästen och morfars morfars täljda gubbe med väska med på hörnet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0