motivation

här är motivationen på topp. kanske är den bidragande faktorn att jag läser texter om motivation?
äntligen börjar det lossna lite och jag börjar få lite kläm på vart i mina högar jag ska börja läsa. annars har det varit litteratursökning på litteratursökning för att jag har ständigt hamnat på något intressant sidospår som måste efterforskas.

förr var det hopplöst att gå in på ett bibliotekt för jag kom alltid ut med en trave böcker som jag egentligen inte sökte. det fungerar precis lika om inte värre när man har tillgång till internet. på avhandlingar.se kan man hitta det mesta.

ja det var skolan det. men det är skönt att börja nysta i nätet.

även på träningsfronten är motivationen på topp. förra veckan träffade jag vår PT för att diskutera en förändring av mina träningsmål. jag gick ut lite väl ambitiöst och skrev upp mig på fler träningspass per månad än vad jag realistiskt får ihop. och det handlar om olika saker. dels kompromiss med mig själv. på helgen väljer jag familjen och babysim som enda stående aktivitet istället för att planera in ett gympass. men det är också en kompromiss med Honom då han simmar i veckan och har cyklat med grabbarna på helgen när det varit dagsljus.

nu är mina mål i kontakt med verkligheten, men helt nöjd var jag nog ändå inte så för julklappspengar köpte vi i helgen en ful inredning men en grym hälsa. en crosstrainer står nu inklämd i vardagsrummet, redo att användas de där få minutrarna två föräldrar lyckas skrapa ihop en kväll här och där.
det blir ju tyvärr inte så att man slänger ihop en gymväska och drar iväg när andan faller på. det gäller att planera sina pass och det fortsätter jag med.

i torsdags var det ett sådant pass. box på schemat igen. så jäkla kul. så nära döden. nej men att kräkas. vi var flera som såg i kors. sporrande till max.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0