se föregående

ja livet ter sig ungefär som föregående dagar. dock är jag bra mkt klantigare än vanligt.

i lördags var min mor på besök och när trollet och jag varit och handlat mat tidigare snappade jag upp ett nyhets erbjudande om creme bruleé för 10kr. ni vet den där från reklamen. föll för frestelsen.

vid upphettning av den färdiga krämen så bränner jag det hela eftersom förpackningen är lite dumt gjord och massor fanns kvar i botten så klippte jag och skrapade... och allt brändes vid.

vi kompletteringshandlade lite på kvällen och jag tänkte, erbjudande eller ej.. nu skulle vi ha efterrätt och jag köpte två nya förpackningar eftersom jag bara hade en stor form att göra bruleén i.
allt gick bra fram till dess att jag skulle bränna av sockret på toppen. äger ju ingen flashig minibrännare så alternativet var högst upp i ugnen.
ställde formen för lågt och när jag skulle flytta upp gallret välter hela formen in i ugnen. brandvarnaren går av. trollet tittar förskräkt på det som låter i taket och pratar än idag om pip pip i taket..
ja så kan det gå. brukar inte vara så mkt tok men..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0