i sakta mak

livet går fram i sakta mak för en gångs skull.

jag kliar mig i huvudet över examensarbetet som jag äntligen börjat komma igång med. litteratursök och mängdläsning har påbörjats. syftet är dock inte helt spikat vilket gör att tankarna virvlar runt. jag tror jag får spika i en spik snart för att lättare behålla fokus.

trollet verkar komma ut på andra sidan av sin förkylning och oroliga nätter. två riktigt bra nätter har vi haft nu. back to normal.

vi försöker ta tillvara på den lilla lilla vinter vi har. snön här nere täcker knappt marken men vi sliter pulkan i backen ändå. i tisdags eftermiddag fick vi sällskap av U i backen. njuter av deras sällskap och knasigt storslagna planer :)
ser fram emot en kommande loppis tur.
funderade mig fram till att jag behöver finna ramar att måla gula till trollets rum. liva upp med lite mer färg. fick mina förstoringar igår, helt underbara.

träningen går stillsamt framåt. igår blev det en pw till och från hallen för ett morgonpass i yoga 07.00. lite tidigt kan tyckas men oj så underbart. tyst och lugnt i hallen, i studion var lyktor tända, ljuv musik och dämpad belysning. vi fick gå in i oss själva, tänka över vår andning och göra några enklare rörelser, avslappning och meditation. me like!

alla styrkepass och konditionspass med fart och fläkt men ett avslappnande yogapass då och då är nog inte helt fel att bryta av en stressig vardag med. detta var kundaliniyoga.

ja och nu går vi mot helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0