några försök

ger mig på några försök att vara kreativ. kläcker idéer och försöker samla material. det sistnämnda är inte helt enkelt. hittar inte det material jag söker. så vi letar vidare.

i helgen har vi försökt oss på en loppisutflykt som gick på tok. vi hittade inte fram. istället hittade vi två andra ställen men inga fynd.

vi fann äntligen filmen Hur många lingon finns det i världen?. har du inte sett den, se den!
underbar film om varför alla ska lära sig knyta skosnören. att alla kan vara kreativa på olika sätt.

i våra reflektioner efter filmen kom vi fram till att vi har kreativitet men inte talang. vi kan inte måla tavlor eller sjunga men det finns annat vi kan göra.
funderade också över min yrkesroll, relationer som skapas och balansgången.

idag har det varit pulkaåkning på förmiddagen. det gick inte så bra. mamman fick dra både upp och ner. nog sliter vi på pulkan alltid.
på eftermiddagen har det varit simning och till kvällen blir det städning.

Han ska göra en trip till Göteborg i veckan och jag ska få barnvakt av svärmor och ev. svägerskan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0