solen i ryggen

sitter med solen i ryggen. funderar över examensarbetet och vart jag ska hugga in idag. väntar på mejl så att jag kan få boka upp mig på två möten, ett med min PT och ett för att få lite ny inspiration till examensarbetet. tror bestämt att jag sitter lite fast. dags att samla tankarna på papper.

efter dagens studier tänkte jag ta trollet på en promenad och besöka en tygaffär. är på jakt efter tyg till hennes rum, men det är inte det enklaste att hitta.

måste planera maten till kvällen också och förbereda. i torsdags när vi hade ensam kväll, trollet och jag var det ett trött och hungrigt barn som drog i byxorna. som tur var placerades hon i sin stol för att invänta maten - otur för mig var jag lite för snabb med pastakastrullen och hällde hettvatten på foten.
jag antar att det är det här som är det riktiga livet som Fredrik Lindström syftar på i sin bok med samma titel. När börjar det riktiga livet?  :)

tänker på det. det här är det riktiga livet. det som är just nu. studiekramp och solen i ryggen som värmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0