work it

tisdag. har ingen som helst koll på dagarna känns det som när jag är hemma så mycket. är hemma i stort sett 5 av 7 dagar i veckan nu när det är examensarbete.

höll på att glömma av att jag ska upp tidigt och iväg till jobbet imorgon :) tur att min kollega M ringde och pratade lite så att jag kom ihåg att jag ju ska dit och inte som ibland såhär på vintern, dra på mig en mössa och gå med trollet till förskolan till 8.

studierna har lossnat lite idag. har ett grovsyfte att arbeta utifrån. mitt tidigare syfte behövde förstärkas för att det var lite svagt i förhållande till yrkesrelevansen. för allmänpedagogiskt.
läs och skriv har kommit igång, härligt att ha en text att jobba utifrån.

känner dock att detta skapat spänningar i kroppen och jag hoppas att jag kan komma iväg på ett pass ikväll. vet ännu inte vilken tid svärmor kommer. 18.00 är det pilates på schemat för kvällen. känns som ett perfekt pass för min ömma kropp. ryggen kommer knaka. men som sagt, det beror på när barnvakten kommer.

i övrigt tänkte jag att trollet och jag skulle göra ett nytt försök att komma iväg till tygaffären idag. är bra sugen att ta mig hela vägen ner till stan också då JC ska byta ägare och de har utförsäljning.. jag behöver verkligen ett eller två par nya jeans. byxor är en bristvara både för mig och trollet för tillfället.
men att prova jeans är en pers i säg och med ett troll? kanske inte helt lyckat..

vi får se. tyg först i alla fall.

nu åter näsan i boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0