veckor går och kommer

veckorna kommer och går.
en rätt vanlig vecka har passerat med några ovanliga inslag.

måndagen innehöll utbildning i neuropsykiatri med jobbet. jobbar lite extra nu när jag får gå utbildningen och det är det värt. kunskap behöver uppdateras om den ska befästas och bli kunskap. nya tankar tar form.

tisdagen ägnades åt studier och sedan lek med U. mycket prat för mammorna. på kvällen blev det bodypump vilket gav en rejäl träningsvärk både på onsdagen och torsdagen. effektiv träning!

på torsdagen tog det stopp och löpträningen skippades. benen var stumma och huvudet trött. soffan fick det bli. man är väl inte soffpotatis för intet? eller är det de jag inte ska vara mera?

fast det visade sig vara ett bra beslut ändå att inte gå på träning på torsdagskvällen.

fredag morgon hann inte mer än börja förren benen vek sig på mig och jag fumlade för att få tag i något innan jag damp i golvet.
jag har varit yr till och från sen jag fick lilla trollet och det har liksom aldrig gett med sig. gjorde en koll 3 veckor efter förlossning då de tog prover på vc men hittade inget och tyckte vi skulle avvakta lite, omställningar och allt.

ja så avvakta gjorde jag..si sådär 21 månader. tänkte faktiskt att jag skulle ringa vc under vecka men alltid är det något annat som kommer i mellan. i fredags kom en liten knägung i vägen för jobbet och vc ringdes.

tokyr hela dagen. fick komma till vc och lämna blod (usch bara det kan ju få en att bli knäsvag, fick såklart blåmärke också efter bara för att jag avskyr det så mkt och tycker att det visst känns!). kollade blodtrycket både liggande och stående men det var bra.
var yr på soffan resten av dagen.

idag har det varit bättre. står på benen men tog bussen både ner och hem från stan fast det inte är långt. vi brukar åka buss ena vägen för trollet är helt busstokig och blir så ledsen när hon ser en och vi inte ska åka med :)
inhandlade vårjacka och vårskor till trollet.

nu tar vi lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0