fredag utan spex

Han tackar av en kollega idag med spex och middag. här hemma är det inte speciellt spexigt även om trollet försökte göra sig rolig genom att hälla mjölk på golvet!

efter att ha inspirerats av Skrållan som slänger filmjölk i ansiktet på Farbror Melker började hon hälla ut mjölken på bordet. spelar ingen roll hur man än vaktar, hon lyckas alltid.

men alltså nu detta! på golvet. suck. inte nog med att man försöker följa efter virvelvinden som drar igenom här..nu detta också.


jag har alldelens för mycket att göra en fredagkväll tom. men nu får det vara bra. vi kommer när vi kommer!
imorgon åker vi till Dalarna.

(någon svär som en borstbindare nere på gården, hmm)

jag har inte bestämt mig för glasögon än. borde ha lämnat in dem idag men jag har inte haft tid att prova och än mindre bestämma mig för vilka. mörkare eller ljusare brun, mer kantiga eller mer runda. de små detaljerna avgör.

hela veckan har varit tokhektisk.

igår var det späckat med jobb till sista minuten. direkt till sjukhuset för att göra mina tester inför läkarbesöket. hörseltest. grymt ofokuserad blev jag av denna övning. sitta i ett knäpptyst rum (hur ofta gör man det!) och lyssna efter ljud.
träffade en charmant herre i väntrummet som hörde lite dåligt med sin lagade hörappartat som han fixat med lim. han beklagade sig över att det ska ringas överallt och att det inte går att beställa tid i luckan när han ändå var på sjukhuset med sin fru. ge dem vad de tål ropade han efter mig när jag blev uppkallad till balanstestet. själv hade han slagit på charmen och slagit näven i bordet :)

för övrigt var balanstestet riktigt roligt, en trevlig sköterska som gjorde mig yrare än virvelvinden. hon kontrollerade ögonrörseler och sprutade in varmt vatten i öronen vilket framkallade yrsel och hela rummet snurrade i mörkret. helt i sin ordning. en möjlig diagnos kan vara yrsel migrän. låter inte helt ologiskt.


hade sen besök av en gammal bekant på middag.

en trött fredag avslutar veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0